Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Aκόμη 48 ώρες η απεργία των ναυτεργατών. Τους αναλαμβάνουν οι "εμπειρογνόμωνες" του Δένδια;



Τη συνέχιση των κινητοποιήσεων τους αποφάσισαν οι ναυτικοί. Οι απεργοί θα συνεχίσουν με νέα 48ωρη, όπως αποφασίστηκε με οριακή πλειοψηφία (8 υπέρ, 7 κατά). Η έτερη πρόταση ήταν για 24ωρη αναστολή της απεργίας προκειμένου να πάρουν ανάσα νησιώτες, έμποροι και παραγωγοί. Η πρόταση για αναστολή ανήκε στον γ.γ. της ΠΝΟ κ. Χαλά.

Πλέον οι Έλληνες ναυτικοί οδηγούνται σε κατά μέτωπο σύγκρουση με την κυβέρνηση η οποία μελετά την επιστράτευσή τους. «Δεν μπορώ να το αποκλείσω, ούτε και να το επιβεβαιώσω», είπε κυβερνητική πηγή που ρωτήθηκε από το protothema.gr εάν η επιστράτευση των απεργών της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας είναι θέμα ωρών.

Το πρωί, νέο μήνυμα προς τους ναυτεργάτες να τερματίσουν την απεργία τους απέστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης.

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος να συνεχιστεί η απεργία» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μουσουρούλης στο Mega. “Το πακέτο που προσφέρουμε είναι συνεκτικό και αναμένουμε να λυθεί η απεργία” σημείωσε ο υπουργός.

Ο κ. Μουσουλούρης διαβεβαίωσε τη Δευτέρα, μεταξύ άλλων, ότι οι οφειλές των ακτοπλόων προς τους εργαζόμενους θα εξοφληθούν σε δύο δόσεις, ενώ παράλληλα δήλωσε ότι το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας θα παραμείνει αυτοτελές.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έβαλε στο παιχνίδι και τις τράπεζες με τις οποίες ήρθε σε συνεννόηση για να καταβάλουν απευθείας και σε δύο δόσεις τα δεδουλευμένα των ναυτικών που ανέρχονται σχεδόν στα 20 εκατομμύρια ευρώ.


Τα χρήματα θα καταβάλουν απευθείας οι πιστώτριες των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων τράπεζες. Λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν από τις ίδιες της επιχειρήσεις. Οι συνδικαλιστές είναι επιφυλακτικοί αφού ο υπουργός δεν τους ξεκαθάρισε εάν θα πληρωθούν οι ναυτικοί που ταξιδεύουν ή και οι απολυμένοι.

Από εκεί και πέρα ο Σύνδεσμός Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας μέσω του προέδρου του Μιχάλη Σακέλλη δεσμεύθηκε να αρχίσει τις διαπραγματεύσεις για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Το θέμα βέβαια είναι ότι υπάρχει έλλειψη ρευστότητας οπότε κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει την ομαλή ροή της μισθοδοσίας.

Τρία είναι τα σημεία που αποτελούν τις «κόκκινες γραμμές» των ναυτεργατών και στα οποία ο υπουργός και η κυβέρνηση δεν μπορούν να δώσουν λύση αφού υπάρχει δέσμευση από την Τρόϊκα:

1. Η ισχύς ατομικών συμβάσεων για τα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας.

2. Η μείωση των οργανικών συνθέσεων τους χειμερινούς μήνες στα πλοία της Αδριατικής και της ακτοπλοΐας.

3. Η κατάργηση της δεκάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης των πλοίων.

Σε αυτά τα σημεία δεν βρέθηκε σημείο επαφής, ενώ, αντίθετα, φως διαφάνηκε στο ζήτημα της εξόφλησης των δεδουλευμένων των ναυτεργατών.

Την ίδια ώρα υπάρχουν έντονες αντιδράσεις από παραγωγούς και εμπόρους των τοπικών κοινωνιών στη νησιωτική χώρα που βλέπουν τα προϊόντα τους να κινδυνεύουν να καταστραφούν και πιέζουν να δοθεί λύση άμεσα αφού η ζημιά που θα υποστούν είναι μεγάλη ιδιαίτερα τις δύσκολες οικονομικά εποχές που ζούμε.
«Είμαστε εναντίον των καταστάσεων  όπως η  επιστράτευση. Ο εργαζόμενος είναι ελεύθερος να αποφασίζει . Οι επιστρατεύσεις οξύνουν  καταστάσεις και δεν έχουν λύση ποτέ κάποιο θέμα» δήλωσε ο γγ της ΠΝΟ Ιωάννης Χαλάς, ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος Θαλαμηπόλων, Γιάννης Φραγκουλίδης, είπε πως αν ο υπουργός τους έδινε μία ανάσα θα του έδιναν και εκείνοι.

«Με εκβιασμούς για επιστράτευση δεν μπορούμε να συνεχίσουμε τις συζητήσεις» τόνισε ο κ. Φραγκουλίδης.

«Η πολιτική της κυβέρνησης έρχεται και συσσωρεύει  προβλήματα που είχαμε και τα κάνει χειρότερα. Σε καθεστώς επιστράτευσης τα τελευταία δύο χρόνια κάναμε 31 απεργίες. Ξέρουμε πως θα κινηθούμε» είπε ο πρόεδρος των Μηχανικών, Σάββας Τσιμπόγλου, ενώ ο πρόεδρος Ναυτών, Αντώνης Νταλακογιώρος, είπε πως οι απαντήσεις της κυβέρνησης δεν λύνουν κανένα από τα βασικά θέματα και προβλήματά τους.

« Θεωρούμε υπεύθυνη την κυβερνητική αδιαλλαξία  για τα προβλήματα που υπάρχουν και θα οξυνθούν στα νησιά. Όσο αφορά ενδεχόμενη επιστράτευσή μας θα αποκρούσουμε  οποιαδήποτε πολιτική δύναμη» είπε ο κ. Νταλακογιώρος.

H ΠΝΟ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της διαπίστωσε ότι η απεργιακή κινητοποίηση της Ομοσπονδίας, που συνεχίζεται για έκτη συνεχόμενη ημέρα, σημειώνει πλήρη επιτυχία, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο, με τους ναυτεργάτες να αγωνίζονται με υψηλό αίσθημα ευθύνης και συμμετοχής και με την καθοδήγηση της ανώτατης συνδικαλιστικής τους Οργάνωσης, της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, δίνοντας τον υπέρ πάντων των δικαίων τους αγώνα, για το παρόν και το μέλλον της επαγγελματικής επιβίωσής τους, ιδιαίτερα για τη συνεχιζόμενη και άνευ προηγουμένου καθυστέρηση εξόφλησης δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών άνω των έξι μηνών στα πληρώματα των επιβατηγών πλοίων και μάλιστα εκείνων της Ακτοπλοΐας.

Η Διοίκηση προέβη σε εκτενή αναφορά του περιεχομένου της συνάντησης που είχε χθες το βράδυ με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, αλλά και επί του περιεχομένου της επιστολής που απεύθυνε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου στην Ομοσπονδία και κατέληξε ότι δεν απαντούν στα μείζονα και πρώτης προτεραιότητας αιτήματα του διεκδικητικού πλαισίου της απεργίας, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου του ΥΝΑ, που ξεκληρίζει τον κλάδο των ναυτεργατών και όλο το πλέγμα των νομικών κανόνων ιδιωτικού και δημοσίου δικαίου, που τον συγκροτούν.

Ύστερα από τα παραπάνω, η Διοίκηση της ΠΝΟ απεφάσισε με μυστική ψηφοφορία την συνέχιση της απεργίας με 48ωρη Πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων από την Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 06.00 και με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσής της.

Πέραν της απόσυρσης του παραπάνω πολυνομοσχεδίου, τα αιτήματα του διεκδικητικού πλαισίου της απεργίας της Ομοσπονδίας περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων και την εφαρμογή τους, την αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν στις συντάξεις των απομάχων, κυρίων και επικουρικών, την αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών και άλλα.

Οι Έλληνες ναυτεργάτες, παρά τις εντεινόμενες πιέσεις, την ενεργοποίηση απεργοσπαστικών μηχανισμών και μεθόδων των κυβερνόντων και όχι μόνο, συνεχίζουν με ψηλά το κεφάλι την καθ’ όλα επιτυχημένη απεργιακή κινητοποίησή τους για τα πανθομολογουμένως δίκαια αιτήματά τους.

Η Ομοσπονδία ζητάει για μια ακόμη φορά την κατανόηση των φίλων επιβατών για την ταλαιπωρία που υφίστανται, για την οποία, όμως, οι μόνοι που δεν ευθύνονται είναι οι Έλληνες ναυτεργάτες».
http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=255206

Δεν υπάρχουν σχόλια: